Kulinarny Pamiętnik

środa, 25 listopada 2015

Ciasteczka z wróżbą - na Andrzejki

Przepis podpatrzony tutaj :-)



Składniki (na ok. 60 ciasteczek):
  • 280 g mąki pszennej
  • 80 g cukru
  • 2 jajka
  • łyżka oleju
  • łyżka wody
  • kilka kropel aromatu waniliowego
*dodatkowo:
  • cienkie paseczki z wróżbami
Przygotowanie:
  1. Ze wszystkich składników zagniotłam gładkie i elastyczne ciasto.
  2. Rozwałkowałam cienko ciasto i okrągłą foremką (można również szklanką) wycinałam kółeczka.
  3. Na każdym kółeczku układałam złożoną wróżbę, zlepiałam ciasto tak, jak pierogi i delikatnie zginałam na środku (zbliżając "rogi" pierożka do siebie).
  4. Ciasteczka układałam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  5. Piekłam ok. 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni - do zarumienienia się ciastek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz