Kulinarny Pamiętnik

poniedziałek, 26 maja 2014

Zakręcone ziemniaczki

Znakomite, naprawdę tak samo dobre jak te kupowane na stoiskach nad morzem, a nawet lepsze, bo z niewielką ilością tłuszczu, doprawione ulubionymi ziołami. Pomysł na ich przyrządzenie zaczerpnęłam z bloga http://obserwatoriumgastronomiczne.blogspot.com/2014/05/zakrecone-zioowe-ziemniaki-pieczone.html, trochę zmodyfikowałam podany tam przepis.


Składniki:
  • 10 niedużych młodych ziemniaczków, dokładnie wyszorowanych (ze skórką)
  • 10 patyczków do szaszłyków
  • 2 łyżeczki czosnku granulowanego
  • pół łyżeczki soli
  • szczypta pieprzu
  • pół łyżeczki oregano
  • dwie łyżki oliwy z oliwek
Przygotowanie:
  1. Ziemniaki nabiłam na patyczki do szaszłyków i ponacinałam w cienkie plasterki (obracając patyk z ziemniakiem i nacinając pod niewielkim kątem, tak jak w filmiku zamieszczonym w blogu podanym powyżej).
  2. Ziemniaki posmarowałam dokładnie oliwą (przy użyciu pędzelka).
  3. Wszystkie przyprawy dokładnie wymieszałam i powstałą mieszanką obsypałam ziemniaczki z każdej strony.
  4. Ułożyłam na blaszce i piekłam ok. 45-60 minut w piekarniku rozgrzanym do 250 stopni.
  5. Podawałam z keczupem i domowym sosem jogurtowo-czosnkowym.


11 komentarzy:

  1. Ale fajne :-) z chęcią takie zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć. Cieszę się, że spodobał ci się mój przepis! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie to wygląda i bardzo apetycznie zrobię na pewno -pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. piekłam w piekarniku ponad 45 minut w temperaturze 250 stopni i wyszły zwęglone, czarne do niczego, obgotowujesz je wcześniej aby zmiękły??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ją w swoim piekarniku zawsze muszę pięć o 30-40 ° mniej niż podają w przepisie :-)

      Usuń
  5. Nie obgotowuję, piekę surowe, a blachę stawiam na najwyższym poziomie w piekarniku. Może to wina piekarnika?

    OdpowiedzUsuń
  6. O ,będę miała gości....zrobię takie ziemniaczki......będą zaskoczeni......!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam pytanie....czy ziemniaki mają być ponacinane w kształcie spirali....????

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślisz, że na grillu wyjdą tak samo smaczne ? :-)

    OdpowiedzUsuń