Kulinarny Pamiętnik

wtorek, 16 września 2014

Polędwiczki wieprzowe w sosie bananowym


Składniki:
  • 500 g polędwiczki wieprzowej
  • sól
  • pieprz
  • 3 łyżki oleju rzepakowego
  • 2 łyżki masła
  • 2 dojrzałe banany, pokrojone w plastry
  • szklanka jogurtu greckiego
  • łyżka mąki kukurydzianej
  • pół łyżeczki curry
  • pół łyżeczki świeżego startego imbiru
  • 2 torebki ryżu
Przygotowanie:
  1. Umytą i osuszoną polędwiczkę pokroiłam w plastry o grubości około 2 cm. Posypałam każdy kawałek solą i pieprzem.
  2. Na rozgrzaną patelnię wlałam olej i wrzuciłam masło. Usmażyłam plastry polędwiczki na złoto z obu stron (około 10 minut). Zdjęłam mięso z patelni.
  3. Na tłuszcz, na którym smażyłam mięso wrzuciłam banany i smażyłam około 2 minut.
  4. Jogurt grecki wymieszałam z mąką i zagotowałam, aż sos zgęstniał. Doprawiłam go solą, pieprzem, curry i imbirem.
  5. Przed podaniem do sosu wrzuciłam mięso i banany wraz z tłuszczem z patelni i podgrzałam.
  6. Podawałam z ryżem.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz