Kulinarny Pamiętnik

czwartek, 11 września 2014

Pizza

Uwielbiam, gdy w domu unosi się mieszanka zapachów ciasta drożdżowego, oregano i pieczonych pomidorów. Dlatego domowa pizza dosyć często gości na naszym stole. Ciasto zawsze się udaje, można wykorzystać je zarówno do pizzy na grubym, jak i na cienkim, a dobór reszty składników zależy już tylko i wyłącznie od Waszej fantazji :)


Składniki (na 3 średnie pizze):
* na ciasto:
  • pół kg mąki pszennej (lub 400 g pszennej i 100 g żytniej razowej)
  • jedno opakowanie drożdży suszonych
  • łyżeczka soli
  • pół łyżeczki cukru
  • 250 ml ciepłej (nie gorącej!) wody
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
* dodatki:
   - na sos:
  • puszka pomidorów
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • garść świeżych liści bazylii
  • łyżeczka oregano
  • pół łyżeczki soli
  • szczypta pieprzu
  • pół łyżeczki słodkiej papryki
  • szczypta ostrej papryki
    - na wierzch:
  • 10 pieczarek pokrojonych w plasterki
  • jedna papryka pokrojona w kostkę
  • kula mozzarelli pokrojona w półplasterki
  • 10 plastrów sera gouda
  • 10 plastrów szynki, pokrojonych w kwadraciki
  • jedna cebula, pokrojona w kosteczkę
Przygotowanie:
  1. Drożdże wymieszałam z wodą, cukrem i łyżką mąki i odstawiłam na 10 minut. Po tym czasie do mąki wymieszanej z solą dodałam powstały zaczyn i dokładnie wyrobiłam na elastyczne ciasto. Uformowałam kulę i wysmarowałam ją olejem. Odstawiłam na 20 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (im dłużej będzie rosło, tym grubsza będzie pizza - jeśli chcecie zrobić pizzę na cienkim najpierw przygotujcie dodatki, dopiero potem ciasto i nie odstawiajcie go do wrośnięcia).
  2. Wszystkie składniki sosu zblendowałam.
  3. Gdy ciasto wyrosło podzieliłam je na 3 części i rozwałkowałam dosyć cienko. Powstałe okrągłe blaty rozłożyłam na blaszki, wysmarowałam sosem i ułożyłam dodatki - najpierw mozzarellę, potem cebulę, szynkę, paprykę, pieczarki i plastry żółtego sera.
  4. Piekłam 15-20 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz