Kulinarny Pamiętnik

sobota, 8 listopada 2014

Mini-bagietki korzenne

Kolejny wygrzebany z archiwum przepis - dzisiaj znakomite bagietki korzenne. Smak przyprawy do piernika jest prawie niewyczuwalny, a bułeczki mają piękny, złoty kolor. 
A na zdjęciach - poza bagietkami - moje nowe logo! :) Zaprojektowane przez Aliję - koniecznie zajrzyjcie na jej profil na Facebook'u :)


Składniki:
  • 300 g mąki pszennej
  • 200 g mąki żytniej razowej
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 1,5 łyżki cukru
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 1 łyżeczka korzennej przyprawy do piernika
  • 300-350 ml wody
  • 25 g drożdży
Przygotowanie:
  1. Drożdże rozkruszyłam, zasypałam je cukrem, wlałam 3 łyżki ciepłej wody i wymieszałam. Odstawiłam na 20 minut w ciepłe miejsce.
  2. Do miski przesiałam mąkę, dodałam do niej sól, przyprawę do piernika, zaczyn oraz olej. Zaczęłam mieszać, powoli dolewając wodę. Ciasto powinno być gładkie i elastyczne - musi ładnie odchodzić od ręki.
  3. Wyrobione ciasto włożyłam do natłuszczonej miski i odstawiłam w ciepłe miejsce na około półtorej godziny - do podwojenia objętości.
  4. Po tym czasie ciasto podzieliłam na 6 części. Z każdej z nich uformowałam mini-bagietki (można też zrobić 2 lub 3 większe bagietki lub kilka kajzerek), które ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
  5. Nagrzałam piekarnik do 230 stopni (na dolny poziom wstawiłam naczynie z wodą).
  6. Odstawiłam bułki na pół godziny do podrośnięcia.
  7. Na każdej bagietce ostrym nożem zrobiłam kilka nacięć.
  8. Bułki piekłam przez 10 minut w 230 stopniach i kolejne 15 minut w 210.
  9. Gotowe bagietki studziłam na kratce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz