Kulinarny Pamiętnik

niedziela, 14 grudnia 2014

Smażona pierś kaczki




Składniki:
  • 2 piersi kaczki ze skórą
  • pół łyżeczki majeranku
  • sól
  • pieprz
  • zmiażdżony ząbek czosnku
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
Przygotowanie:
  1. Piersi dokładnie umyłam i osuszyłam.
  2. Olej wymieszałam z solą, pieprzem, majerankiem i czosnkiem.
  3. Dokładnie natarłam piersi przyprawami i odstawiłam na godzinę lodówki.
  4. Skórę piersi ponacinałam ostrym nożem w kratkę.
  5. Piersi położyłam na zimnej patelni skórą do dołu i smażyłam na dużym ogniu przez 5 minut, aż skórka się zezłociła.
  6. Przewróciłam mięso na drugą stronę i smażyłam przez ok. 3 minuty, po czym obsmażyłam jeszcze boki piersi, dotykając nimi patelni przez ok. 5 sekund.
  7. Odlałam z patelni wytopiony tłuszcz, a usmażone piersi włożyłam do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 6 minut.
  8.  Po wyjęciu mięsa z piekarnika odczekałam 2 minuty, by odpoczęło i podawałam pokrojone w plastry z talarkami ziemniaczanymi i żurawiną.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz