Kulinarny Pamiętnik

poniedziałek, 29 grudnia 2014

Szynka ze śliwką

Można ją podawać zarówno na ciepło - jako porcja mięsa do obiadu, jak na zimno - na kanapki.


Składniki:
  • 1 kg szynki wieprzowej
  • 12 suszonych śliwek
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • łyżka oleju rzepakowego
  • łyżeczka soli
  • 3 łyżeczki majeranku
  • pół łyżeczki pieprzu
  • pół cebuli pokrojonej w krążki
Przygotowanie:
  1. Mięso dokładnie umyłam i osuszyłam.
  2. Śliwki zalałam gorącą wodą i moczyłam je przez 5 minut.
  3. Przez środek szynki zrobiłam nożem niewielki tunel, to którego wkładałam obtoczone w żelatynie śliwki.
  4. Przyprawy wymieszałam z olejem. Powstałą papką natarłam mięso, a na wierzchu ułożyłam krążki cebuli.
  5. Tak przygotowaną szynkę odstawiłam do lodówki na 24 godziny.
  6. Piekłam ją w rękawie przez godzinę w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni.




3 komentarze:

  1. Zawsze wychodzi mi suche mięso.......piekłam w rękawie,w folii, opiekałam na patelni i zawsze tak samo....co robię nie tak....!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że szynka ma to do siebie, że wychodzi trochę sucha, przynajmniej z moją tak jest. Myślę, że można by było spróbować piec ją dłużej, ale w niskiej temperaturze (ok. 110 stopni).

      Usuń
    2. za duzo stopni 200 i krotki czas to swoja droga . ale przed pieczeniem cos trzeba zrobic by nie wychodzila sucha

      Usuń