Kulinarny Pamiętnik

wtorek, 7 października 2014

Czipsy z jarmużu

Oto efekty mojego pierwszego spotkania z jarmużem - czipsy z jarmużu - zadziwiająco chrupiące, leciutkie, o orzechowo-brukselkowym smaku. No i jakie zdrowe! A już niedługo podrzucę Wam przepis na oszukane gołąbki z jarmużem i kaszą jaglaną.


Składniki (na małą porcję):
  • 10 dużych liści jarmużu
  • 3 łyżki oleju
  • łyżeczka curry
  • szczypta soli
Przygotowanie:
  1. Liście dokładnie umyłam i osuszyłam.
  2. Usunęłam z liści twarde łodygi, a resztę porwałam na mniejsze kawałki.
  3. Wymieszałam olej z curry i solą i powstałej mieszance obtoczyłam dokładnie jarmuż.
  4. Liście układałam na blasze wyłożonej papierem, tak, aby nie nachodziły na siebie i piekłam 10 minut w piekarniku rozgrzanym do 140 stopni (cały czas pilnując, czy czipsy nie brązowieją zbyt mocno, bo takie stają się gorzkie).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz