Kulinarny Pamiętnik

poniedziałek, 6 października 2014

Domowa mielonka drobiowa

Przed Wami kolejna propozycja na domową wędlinę kanapkową - tym razem prosta mielonka drobiowa gotowana na parze.


Składniki:
  • 0,5 kg mięsa mielonego z indyka
  • torebka żelatyny (na 2 litry wody)
  • pół szklanki wody
  • 4 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
  • pół łyżeczki soli
  • łyżeczka pieprzu
  • łyżeczka majeranku
  • pół łyżeczki ostrej papryki
Przygotowanie:
  1. Mięso połączyłam z czosnkiem i przyprawami.
  2. Wsypałam żelatynę, dolałam wodę i dokładnie wymieszałam.
  3. Z mięsa uformowałam 2 rolki (takiej wielkości, aby zmieściły się do garnka). Każdą z nich owinęłam ciasno i dokładnie folią spożywczą (4 razy) i folią aluminiową (2 razy).
  4. Gotowałam na parze przez 1,5 godziny, ostudziłam i wstawiłam do lodówki.
 
 

2 komentarze:

  1. Uwielbiam mieloneczki, a taka domowa to strzał w dziesiątkę. Wygląda pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka domowa mielonka jest zdrowa, wiemy co jest w środku i ten smak :)

    OdpowiedzUsuń