Kulinarny Pamiętnik

czwartek, 23 października 2014

Ciasto marchewkowe

Jedno z moich ulubionych jesiennych ciast - wilgotne, "piernikowe" i pięknie pomarańczowe. Przedstawiam Wam lekko odchudzony przepis na pyszne ciasto marchewkowe.



Składniki:
*na ciasto:
  • 2 szklanki marchewki startej na drobnych oczkach
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki żytniej
  • 4 jajka
  • pół szklanki oleju rzepakowego
  • pół szklanki jogurtu naturalnego
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2,5 łyżeczki cynamonu
*na krem jasny:
  • 300 g śmietany 30%
  • 200 g serka waniliowego
  • cukier puder do smaku
*na krem pomarańczowy:
  • 1 galaretka pomarańczowa
  • 1 budyń śmietankowy
  • pół litra soku marchewkowo-bananowego (np. Kubuś)
* dekoracja:
  • kilkanaście pasków marchewki (zrobionych przy pomocy obieraczki), sparzonych wrzątkiem

Przygotowanie:
  1. Obydwa rodzaje mąki wymieszałam, dodając cynamon i sodę.
  2. Jajka utarłam z cukrem na puszystą, delikatną masę i cały czas miksując dodawałam powoli olej i jogurt na przemian z mąką. Na końcu dorzuciłam marchewkę i delikatnie wymieszałam.
  3. Ciasto przelałam do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam w 180 stopniach przez ok. 45 minut, sprawdzając po tym czasie patyczkiem, czy ciasto jest suche w środku. Gotowe ciasto wystudziłam.
  4. Schłodzoną śmietanę ubiłam na sztywno z cukrem pudrem, dodałam serek waniliowy i delikatnie wymieszałam.
  5. Wystudzone ciasto przekroiłam na dwa blaty i przełożyłam je przygotowanym kremem.Całość odstawiłam do lodówki.
  6. 300 ml soku wlałam do garnka o podgrzałam, a w 200 ml soku rozrobiłam budyń. Gdy sok zaczął się gotować wlałam miksturę budyniową i mieszając gotowałam przez 2 minuty do zgęstnienia.
  7. Zdjęłam masę z ognia, dodałam opakowanie galaretki i wymieszałam dokładnie, aż galaretka się rozpuściła. Krem wystudziłam i chłodny wyłożyłam na wierzch ciasta.
  8. Ostawiłam do stężenia. Pokrojone ciasto dekorowałam wstążkami marchewkowymi.
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz