Kulinarny Pamiętnik

niedziela, 12 października 2014

Ciasteczka z fit-kremem orzechowym

Przygotowując je wykorzystałam znany już Wam przepis na błyskawiczne kruche ciasteczka. Przełożone słodko-słonym fit-kremem robią się delikatne i mięciutkie :)



Składniki:
* na ciastka:
  • 250 g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 100 g masła
  • 120 g cukru pudru
  • łyżeczka proszku do pieczenia
* na krem:
  • puszka ciecierzycy odsączonej z zalewy i przepłukanej
  • 5 łyżek mleka
  • 4 łyżki płatków owsianych
  • 4 łyżki startych na pył orzechów laskowych
  • 4 łyżki cukru brązowego lub miodu
Przygotowanie:
* ciastka:
  1. Wszystkie składniki wrzuciłam do misy robota i dokładnie wyrobiłam.
  2. Ciasto rozwałkowałam na grubość ok. 0,5 cm i wycięłam ciasteczka.
  3. Piekłam ok. 10 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.
* krem:
  1. Wszystkie składniki kremu zblendowałam (gdyby masa była zbyt rzadka można dodać więcej płatków lub orzechów, a gdyby była zbyt gęsta-więcej mleka) .
* całość:
  1. Na ciastko nakładałam łyżeczkę kremu i przykrywałam drugim ciastkiem, lekko dociskając.



1 komentarz: