Kulinarny Pamiętnik

czwartek, 16 października 2014

Oszukane gołąbki z jarmużem

Niedawno obiecałam, że podam Wam kolejny pomysł na wykorzystanie zdrowego jarmużu. Były już czipsy z tego warzywa, dzisiaj pora na oszukane gołąbki, w których kapustę zastąpiłam właśnie jarmużem.
Składniki:

*na gołąbki:
  • pół kg mięsa mielonego wieprzowo-wołowego
  • 100 kaszy jaglanej
  • 1 duża cebula, pokrojona w drobną kostkę
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 1 jajko
  • 10 liści jarmużu
  • pół pęczka posiekanego świeżego kopru
  • sól
  • pieprz
  • olej rzepakowy do smażenia
*na sos:
  • 1 cebula, pokrojona w kostkę
  • ząbek czosnku, posiekany
  • jedna czwarta papryczki chilli, drobno posiekanej
  • puszka pomidorów
  • szklanka wody
  • 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • sól
  • pieprz
  • szczypta papryki ostrej
  • pół łyżeczki papryki słodkiej
  • łyżka oleju do smażenia
Przygotowanie:
  1. Kaszę ugotowałam i wystudziłam.
  2. Cebulkę podsmażyłam z czosnkiem i papryczką, wystudziłam.
  3. Liście jarmużu dokładnie umyłam, osuszyłam, usunęłam twarde łodygi, a resztę pokroiłam dosyć drobno.
  4. Do mięsa dodałam kaszę jaglaną, cebulę i czosnek, jarmuż, jajko, koper i przyprawy. Wszystko dokładnie wymieszałam.
  5. Z powstałej masy uformowałam kotlety, które obsmażyłam krótko z obu stron.
  6. Przygotowałam sos: cebulę i czosnek podsmażyłam, zalałam pomidorami i wodą, dodałam koncentrat pomidorowy i przyprawy. Poddusiłam na małym ogniu pod przykryciem przez 3 minuty i przelałam do garnka.
  7. Do garnka z sosem włożyłam obsmażone kotlety i całość dusiłam na małym ogniu pod przykryciem przez 20 minut. Podawałam z chlebem lub ziemniakami.

1 komentarz: