Kulinarny Pamiętnik

środa, 11 czerwca 2014

Błyskawiczne kruche ciasteczka

Czasami zdarza się, że mamy ogromną ochotę na coś słodkiego, a nie ma nic takiego pod ręką a i do sklepu daleko :-) Albo znajomi wpadają z niezapowiedzianą wizytą i przydałoby się coś do pochrupania. Te ciasteczka sprawdzą się idealnie właśnie w takich sytuacjach. Ich przygotowanie zajmuje dosłownie 20 minut! :-)


Składniki:
  • 250 g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 100 g masła
  • 120 g cukru pudru
  • łyżeczka proszku do pieczenia
Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki wrzuciłam do misy robota i dokładnie wyrobiłam.
  2. Ciasto rozwałkowałam na grubość ok. 0,5 cm i wycięłam ciasteczka, używając serduszkowej foremki.
  3. Piekłam ok. 10 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.




Jeść czy grać?

2 komentarze:

  1. chyba za malo mąki, bo musialam dodać szklankę.... żeby odchodzilo od rąk, ale ciasto super

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak wyrabiałam ciasto ręcznie, to też musiałam dawać więcej mąki, bo pod wpływem ciepła dłoni masło się szybciej topi i ciasto robi się bardziej mokre :)

    OdpowiedzUsuń