Kulinarny Pamiętnik

czwartek, 8 października 2015

"Sushi" z kaszą jaglaną i wędzoną makrelą



Składniki:
  • 350 g kaszy jaglanej
  • 5 łyżek octu ryżowego
  • 3 łyżki cukru
  • 6 listków nori
  • 200 g wędzonej makreli oczyszczonej ze skóry i ości
  • ogórek pokrojony w słupki (bez pestek)
  • szczypiorek
  • papryka pokrojona w paski
  • kanapkowy serek śmietankowy
  • sos sojowy
  • pasta wasabi
Przygotowanie:

  1. Kaszę dokładnie wypłukałam w gorącej, zimnej i gorącej wodzie. Zagotowałam 4 szklanki wody i wrzuciłam kaszę. Gotowałam pod przykryciem około 20 minut - do wchłonięcia wody. Zostawiłam do wystudzenia.
  2. Ocet ryżowy wymieszałam dokładnie z cukrem (aż cukier się rozpuścił) i dodałam do chłodnej kaszy. Delikatnie wymieszałam.
  3. Liść nori układałam na macie (błyszczącą stroną do maty), cienko smarowałam kaszą, zostawiając wolny poziomy pasek o szerokości 1,5 cm na górnym brzegu nori.
  4. Poziomo na dolnym brzegu układałam: pasek serka kanapkowego, kawałki makreli, paprykę, ogórka i szczypiorek.
  5. Górny pusty pasek nori zwilżałam delikatnie wodą. Zwijałam ciasno, pomagając sobie matą.
  6. Gotową rolkę kroiłam na kawałki.
  7. Podawałam z sosem sojowym z wasabi.
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz