Kulinarny Pamiętnik

sobota, 3 maja 2014

Kruche pierożki ze szpinakiem

Pyszna przekąska, świetna zarówno na ciepło, jak i na zimno. Moje kruche pierożki podałam z domowym sosem jogurtowo-czosnkowym.




Składniki:

* na ciasto:
  • 400 g mąki pszennej
  • 200 g zimnego, posiekanego masła
  • sól
  • żółtko
  • 55 ml zimnej wody
* na farsz:
  • 400 g mrożonego szpinaku - wykorzystałam brykiet (można też użyć świeżego)
  • 1 mała cebula, pokrojona w kostkę
  • 3 duże ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
  • 3 łyżki oleju rzepakowego
  • sól
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • 180-200 g serka kanapkowego typu fromage (np. o smaku czosnkowym)
* dodatkowo:
  • białko do posmarowania pierożków 


Przygotowanie:
  1. Najpierw zajęłam się ciastem. Do miski robota przesiałam mąkę, dodałam szczyptę soli i posiekane masło. Wymieszałam. Dodałam żółtko i wodę i szybko wyrobiłam na gładkie ciasto.
  2. Uformowałam kulę z ciasta i włożyłam na około godzinę do lodówki.
  3. Gdy ciasto się chłodziło, przygotowałam farsz. Na rozgrzany olej wrzuciłam cebulkę, szpinak oraz czosnek i dusiłam na wolnym ogniu, aż szpinak się rozmroził.
  4. Doprawiłam solą, pieprzem i gałką muszkatołową do smaku, poddusiłam jeszcze przez 3 minuty. Lekko przestudziłam.
  5. Do ciepłego szpinaku dodałam serek i dokładnie wymieszałam. Odstawiłam do całkowitego wystudzenia.
  6. Zimne ciasto rozwałkowałam cienko na blacie obsypanym mąką i pokroiłam w kwadraty (ok. 6 cm x 6 cm).
  7. Na każdy kwadrat ciasta nakładałam małą łyżeczkę farszu i składałam w trójkąty, brzegi zlepiając dokładnie widelcem (można też formować a' la rogaliki, aby farsz był widoczny - jak na zdjęciu).
  8. Pierożki posmarowałam białkiem i piekłam 25 minut na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w piekarniku rozgrzanym do 170 stopni.

Na majówkę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz