Kulinarny Pamiętnik

poniedziałek, 12 maja 2014

Ciasteczka zbożowe

Są słodkie i chrupiące, a w dodatku zdrowe - ich bazę stanowią płatki owsiane, a słodki smak uzyskujemy dodając wartościowy miód. Myślę, że pięknie zapakowane w elegancki pojemnik lub połyskującą folię będą idealnym słodkim fit-prezentem na Dzień Matki dla każdej mamy, a zwłaszcza dla tych dbających o linię :-)



Składniki:

* ciasteczka:
  • 1,5 szklanki płatków owsianych
  • 1 szklanka mąki żytniej razowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół szklanki miodu
  • 100 g dobrego masła
  • pół łyżeczki soli
  • 5 łyżek mleka
* polewa czekoladowa:
  • pół tabliczki dobrej mlecznej lub gorzkiej czekolady (ja użyłam mlecznej)
  • 2 łyżki śmietanki (użyłam 18%)
Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki na ciasteczka (poza mlekiem) wrzuciłam do blendera i rozdrabniałam. Kiedy uzyskałam konsystencję okruchów dodawałam powoli mleko cały czas blendując, do momentu aż uzyskałam konsystencję mokrego piasku.
  2. Szybko zagniotłam ciasto i uformowałam wałek o średnicy ok. 5 cm, zawinęłam w folię i włożyłam do lodówki na pół godziny.
  3. Schłodzony wałek z ciasta pokroiłam na krążki o grubości ok. 5 mm, które ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
  4. Piekłam 15 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni.
  5. Gdy ciastka piekły się w piekarniku przygotowałam polewę: czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej i wymieszałam ze śmietanką. Odstawiłam do lekkiego przestygnięcia.
  6. Ciastka wystudziłam na kratce i każde oblałam z jednej strony polewą.
  7. Ciastka przechowuję w lodówce.
Przepis zgłaszam na konkurs organizowany przez Kasię z bloga:
http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/2014/05/konkurs-sodki-prezent-na-dzien-matki.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz