Kulinarny Pamiętnik

środa, 7 maja 2014

Leczo warzywne



Składniki:
  • dwie czerwone papryki, pokrojone w kostkę
  • duża cebula, pokrojona w kostkę
  • średni por (biała część), pokrojony w półplasterki
  • trzy ząbki czosnku, pokrojone w plasterki
  • średnia cukinia, pokrojona w grube półplasterki
  • 300 g pieczarek, pokrojonych w plasterki
  • dwie średnie marchewki, pokrojone w plasterki
  • puszka pomidorów krojonych
  • łyżka koncentratu pomidorowego
  • olej do smażenia
  • przyprawy: słodka papryka (pół łyżeczki), ostra papryka, sól, pieprz, szczypta oregano, świeży koperek (łyżka)
  • ewentualnie: 3 łyżki mąki owsianej do zagęszczenia
Przygotowanie:
  1. Wszystkie świeże warzywa przesmażyłam partiami na patelni i przełożyłam do garnka.
  2. Zalałam wszytko ok. litrem wody, poddusiłam ok. 15 minut.
  3. Dodałam puszkę pomidorów, koncentrat pomidorowy i wszystkie przyprawy. Gotowałam przez kolejne 15 minut bez przykrycia, doprawiłam jeszcze solą i pieprzem do smaku.
  4. Gdyby leczo miało zbyt rzadką konsystencję, można zagęścić je mąką owsianą.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz