Kulinarny Pamiętnik

wtorek, 13 maja 2014

Budyń rabarbarowo-wanilowy

Ostatnio kupiłam sporą ilość rabarbaru, nie mając pomysłu co z nim zrobię. Dzisiaj wykiełkował mi w głowie pomysł na budyń rabarbarowy - słodko-kwaśny, z aromatyczną waniliową nutą. I oto on - ma piękny brzoskwiniowy kolor i świetny smak. Podałam go z karmelizowanymi kawałkami rabarbaru.


Składniki:
  • dwie duże łodygi rabarbaru, pokrojone na małe kawałki
  • trzy łyżki cukru trzcinowego
  • pesteczki z jednej trzeciej laski wanilii
  • szklanka mleka
  • 3 łyżeczki mąki ziemniaczanej
* dodatkowo - do podania:
  • łyżka cukru trzcinowego
  • kilka plasterków rabarbaru
  • łyżka wody
Przygotowanie:
  1. Pokrojony rabarbar poddusiłam z cukrem i wanilią.
  2. Gdy rabarbar był już miękki zblendowałam go na gładką masę, dodając mleko i zagotowałam.
  3. Mąkę ziemniaczaną rozrobiłam w odrobinie mleka i wlałam energicznie mieszając do zagotowanej masy rabarbarowo-mlecznej. Gotowałam do zgęstnienia, cały czas mieszając.
  4. Budyń przełożyłam do pucharków (wyszły 2 porcje) i udekorowałam karmelizowanym rabarbarem (na patelni podsmażyłam kilka plasterków z cukrem i wodą - do zbrązowienia).

 

Rabarbalove
Rabarbalove

1 komentarz: