Kulinarny Pamiętnik

niedziela, 11 maja 2014

Muffiny bananowe

Kolejna wersja moich muffinek, tym razem bananowa z czekoladową niespodzianką.
 
Składniki: 
 * suche:
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki cukru
* mokre:
  • szklanka mleka
  • 2 jajka
  • 80 g oleju rzepakowego
* dodatkowo:
  • dwa dojrzałe banany - zblendowane + połówka banana pokrojona w plasterki
  • pół tabliczki czekolady mlecznej
Przygotowanie:
  1. W jednej misce bardzo dokładnie wymieszałam suche składniki (mąkę, sól, proszek do pieczenia i cukier).
  2. W drugiej misce wymieszałam dokładnie mokre składniki (mleko, jajka i olej).
  3. Do miski z suchymi składnikami wlałam mokre składniki i całość wymieszałam bardzo szybko i niedokładnie - tylko do połączenia się składników.
  4. Do silikonowych foremek muffinkowych nakładałam po łyżce ciasta, łyżeczce sosu bananowego i pół kostki czekolady i przykrywałam jeszcze odrobiną ciasta, wypełniając foremki do 3/4 wysokości. Na każdą muffinkę kładłam plasterek banana.
  5. Piekłam 20-25 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni. 

Przepis zgłaszam na konkurs organizowany przez Kasię z bloga:
http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/2014/05/konkurs-sodki-prezent-na-dzien-matki.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz