Kulinarny Pamiętnik

poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Tarta jabłkowa z budyniem

Bardzo łatwa w przygotowaniu, pięknie wygląda i wyśmienicie smakuje. Tarta jabłkowa z budyniem to wspaniały pomysł na deser.




Składniki:

* na kruche ciasto:
  • 150 g margaryny
  • 2 łyżki cukru pudru
  • łyżka śmietany 18%
  • 250 g mąki pszennej
  • 1 jajko
* na nadzienie:
  • 2 budynie waniliowe bez cukru
  • 4 łyżki cukru
  • 600 ml mleka
  • 5 średnich jabłek
  • łyżeczka cynamonu
* dodatkowo: cukier puder do posypania

Przygotowanie:
  1. Do miski wrzuciłam przesianą mąkę, cukier puder, zimne, posiekane masło, śmietanę i jajko i dokładnie wyrobiłam przy pomocy robota.
  2. Ciasto uformowałam w kulę, zwinęłam w folię i włożyłam na pół godziny do zamrażalnika.
  3. Po tym czasie wyjęłam ciasto na obsypany mąką blat i rozwałkowałam.
  4. Ciastem wylepiłam blaszkę do tarty, nakłułam w kilku miejscach widelcem i zapiekłam w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni (przez ok. 15 minut).
  5. Budyń przygotowałam wg instrukcji podanej na opakowaniu i odstawiłam na trochę do przestygnięcia.
  6. Jabłka umyłam, wydrążyłam gniazda nasienne, przekroiłam na ćwiartki, a potem na plasterki (średniej grubości).
  7. Na podpieczony blat wyłożyłam lekko ciepły budyń, w którym poutykałam plasterki jabłka (jak widać na zdjęciu), a całość obsypałam cynamonem.
  8. Piekłam 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.


4 komentarze:

  1. Wygląda pięknie! :) Notuję do wypróbowania. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj
    Organizuję
    KONKURS KULINARNY- Słodki prezent na Dzień Matki

    Zapraszam zatem do udziału w konkursie !
    Konkurs będzie trwał do Dnia Matki czyli 26 maja!
    Wyniki zostaną ogłoszone do 31 maja

    Więcej szczegółów u mnie na blogu :)
    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/2014/05/konkurs-sodki-prezent-na-dzien-matki.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Na jakiej wielkości formę jest przepis na ciasto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekłam w formie do tarty o średnicy 25 cm

      Usuń