Kulinarny Pamiętnik

poniedziałek, 9 czerwca 2014

Botwinka

Pyszna i lekka zupa. Jeden z moich ulubionych smaków wiosny :)


Składniki:
  • 2 spore pęczki botwiny (umyte liście i obrane buraczki)
  • jedna marchewka, starta na tarce o dużych oczkach
  • jedna pietruszka, starta na tarce o dużych oczkach
  • litr bulionu drobiowo-warzywnego
  • 100 ml jogurtu naturalnego
  • dwie łyżki soku z cytryny
  • sól
  • pieprz
  • dodatkowo: posiekany szczypiorek do podania
Przygotowanie:
  1. Bulion zagotowałam i wrzuciłam do niego marchewkę i pietruszkę, gotowałam na małym ogniu przez 10 minut.
  2. Botwinkę drobno posiekałam i dodałam do bulionu. Gotowałam, aż wszystkie warzywa zmiękły.
  3. Doprawiłam solą, pieprzem i sokiem z cytryny, zaprawiłam zahartowanym jogurtem.
  4. Przed podaniem udekorowałam świeżym szczypiorkiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz