Kulinarny Pamiętnik

poniedziałek, 30 czerwca 2014

Pszenny chleb tostowy z cebulą

Mięciutki, puszysty i delikatny - zupełnie jak chleb tostowy. Ma jednak przewagę nad takim kupnym chlebem do tostów - nie zawiera żadnych sztucznych spulchniaczy, a dodatek cebulki urozmaica jego smak.



Składniki:
  • 25 g świeżych drożdży
  • szklanka ciepłej wody
  • pół kg mąki pszennej
  • 2 łyżki oleju rzepakowego (+ 2 łyżki do smażenia cebuli)
  • łyżeczka soli
  • szczypta cukru
  • 2 cebule pokrojone w kostkę
Przygotowanie:
  1. Do miseczki wlałam wodę, dodałam szczyptę cukru, jedną trzecią mąki i pokruszone drożdże. Wymieszałam i odstawiłam na 20 minut w ciepłe miejsce, aby drożdże zaczęły pracować.
  2. Cebulę podsmażyłam i ostawiłam do wystygnięcia.
  3. Do powstałego zaczynu dodałam olej, sól, cebulkę i resztę mąki. Całość dokładnie wyrobiłam.
  4. Ciasto przełożyłam do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia, przykryłam ściereczką i odstawiłam na pół godziny do wyrośnięcia.
  5. Piekłam w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni przez 10 minut, po czym na dolny poziom piekarnika wstawiłam naczynie z małą ilością wody i zmniejszyłam temperaturę do 190 stopni. Piekłam jeszcze przez ok. pół godziny.
  6. Upieczony chleb studziłam na kratce.




1 komentarz:

  1. Piękny chleb!!! Pewnie pyszny i jeszcze ta smażona cebulka, hmmm... cudo :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń