Kulinarny Pamiętnik

piątek, 20 czerwca 2014

Placek z jabłkami i budyniem

Przepis zdecydowanie można zaliczyć do przepisów dla początkujących. Placek z jabłkami i budyniem był jednym z pierwszych, które nauczyłam się piec, mam więc do niego sentyment :-)


Składniki:
  • kostka margaryny (250 g)
  • szklanka cukru
  • 4 jajka
  • szklanka mąki pszennej
  • szklanka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 budynie waniliowe
  • 3/4 litra mleka
  • 5 jabłek, obranych i pokrojonych w grube plastry
Przygotowanie:
  1. Pół litra mleka zagotowałam, a w pozostałym rozrobiłam budynie, dodając 4 łyżki cukru. Mieszankę dodałam do gotującego się mleka.
  2. Margarynę utarłam z cukrem i cały czas miksując powoli dodawałam po jednym jajku i po trochu mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia.
  3. Gotowe ciasto podzieliłam na dwie części - jedną wyłożyłam na natłuszczoną blachę, na to ułożyłam pokrojone jabłka i wylałam gorący budyń. Całość przykryłam drugą częścią ciasta.
  4. Piekłam ok. godziny w piekarniku rozgrzanym do 170 stopni.
  5. Podawałam posypane cukrem pudrem.
 
 

1 komentarz: