Kulinarny Pamiętnik

sobota, 7 czerwca 2014

Drożdżówki z truskawkami i bułeczki z nutellą i kruszonką



Składniki:
* na ciasto:
  • 500 g mąki pszennej
  • 100 g roztopionego masła
  • saszetka (7 g) suszonych drożdży
  • 250 ml ciepłego mleka
  • pół łyżeczki soli
  • 6 łyżek cukru
*na farsz:
  • 300 g truskawek (umytych, odszypułkowanych i pokrojonych w kawałki)
  • 3 łyżki cukru
  • 2 łyżki budyniu waniliowego (w proszku)
  • pół słoiczka nutelli
*na kruszonkę:
  • 50 g zimnego masła
  • 50 g cukru
  • 100 g mąki
Przygotowanie:
  1. Drożdże i cukier wymieszałam z ciepłym mlekiem i odstawiłam na chwilę. Mąkę przesiałam, wymieszałam z solą, dodałam mleko z drożdżami i roztopione masło. Całość dokładnie wyrobiłam i odstawiłam pod przykryciem do wyrośnięcia.
  2. Truskawki wymieszałam z cukrem i budyniem waniliowym.
  3. Wszystkie składniki kruszonki dokładnie ucierałam, aż uzyskałam konsystencję mokrego piasku.
  4. Wyrośnięte ciasto podzieliłam na dwie części - połowę nadziałam kremem, a połowę truskawkami (z ciasta urywałam nieduże kawałki, rozwałkowywałam na okrągłe placki i nakładałam na środek po dwie łyżeczki farszu, a brzegi dokładnie zlepiałam).
  5. Gotowe bułeczki układałam na natłuszczonej blasze zlepieniem do dołu (powstają ładne okrągłe bułeczki) lub do góry (powstają fajne koszyczki) i posypywałam kruszonką.
  6. Piekłam pół godziny w 180 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz