Kulinarny Pamiętnik

poniedziałek, 16 czerwca 2014

Paluchy chlebowe

Super przekąska na imprezę, świetnie sprawdzają się w towarzystwie różnego rodzaju dipów.


Składniki:
  • 0,5 kg mąki (+odrobina do podsypywania)
  • szklanka ciepłego (nie gorącego) mleka
  • saszetka suszonych drożdży
  • pół łyżeczki cukru
  • jajko
  • 1/3 szklanki oleju rzepakowego (+3 łyżki do smarowania paluchów)
  • łyżeczka soli
  • oregano, bazylia lub inne ulubione zioła
Przygotowanie:
  1. Do mleka wsypałam drożdże i cukier, dokładnie wymieszałam i odstawiłam na 10 minut.
  2. Do misy robota wsypałam mąkę, dodałam jajko, olej, przyprawy oraz mleko z drożdżami.
  3. Wszystko wyrobiłam na elastyczne, lśniące ciasto, przykryłam ściereczką i odstawiłam na godzinę do wyrośnięcia.
  4. Wyrośnięte ciasto chwilę zagniatałam i rozwałkowałam na placek o grubości 0,7 cm (w razie potrzeby podsypując mąką), który pocięłam na paski o szerokości 1 cm.
  5. Każdy pasek posmarowałam delikatnie olejem. Piekłam ok. 10 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni.

Jeść czy grać?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz