Kulinarny Pamiętnik

wtorek, 3 czerwca 2014

Kapuśniaczki...czyli bułeczki drożdżowe z kapustą kiszoną i pieczarkami

Dobre zamiast kanapek na drugie śniadanie czy z kubkiem domowego barszczu czerwonego na podwieczorek. Są mięciutkie, pachnące i delikatne. Polecam :-)



Składniki:
* na ciasto:
  • 500 g mąki pszennej
  • 100 g roztopionego masła
  • saszetka (7 g) suszonych drożdży
  • 250 ml ciepłego mleka
  • pół łyżeczki soli
  • szczypta cukru
*na farsz:
  • 400 g odsączonej i posiekanej kapusty kiszonej
  • 2 marchewki starte na tarce o dużych oczkach
  • 300 g pieczarek, pokrojonych w kostkę
  • jedna duża cebula pokrojona w kostkę
  • olej rzepakowy do smażenia
  • sól
  • pieprz
  • czosnek granulowany
*dodatkowo:
  • białko do posmarowania bułek
Przygotowanie:
  1. Kapustę i marchewkę ugotowałam do miękkości i odcedziłam.
  2. Pieczarki i cebulkę podsmażyłam na rozgrzanej patelni, doprawiłam solą, pieprzem i czosnkiem.
  3. Do kapusty dodałam pieczarki z cebulką i dokładnie wymieszałam.
  4. Drożdże i cukier wymieszałam z ciepłym mlekiem i odstawiłam na chwilę. Mąkę przesiałam, wymieszałam z solą, dodałam mleko z drożdżami i roztopione masło. Całość dokładnie wyrobiłam i odstawiłam pod przykryciem do wyrośnięcia.
  5. Gdy ciasto wyrosło, rozwałkowałam je i pocięłam na dosyć długie prostokąty. Na środek każdego z nich nakładałam sporo farszu, a brzegi dokładnie zlepiałam.
  6. Gotowe bułeczki układałam na natłuszczonej blasze (zlepieniem do dołu), smarowałam białkiem i posypywałam odrobiną soli i pieprzu.
  7. Piekłam pół godziny w 180 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz