Kulinarny Pamiętnik

środa, 26 marca 2014

Ażurowe roladki

Były naleśniki ażurowe na słodko, dzisiaj pora na naleśnikowe roladki ażurowe. Świetnie sprawdzają się na spotkaniach towarzyskich - pięknie wyglądają, a do tego nieźle smakują. Do moich roladek wykorzystałam podstawowe składniki, ale myślę, że spokojnie można je wzbogacić, dodając na przykład paprykę, kukurydzę czy łososia wędzonego (zamiast szynki).



Składniki:

* na naleśniki:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 jajko
  • pół szklanki mleka
  • pół szklanki wody gazowanej
  • łyżeczka oleju rzepakowego
  • szczypta soli
  • szczypta cukru
  • rozmrożony szpinak - brykiet (4 kostki)
* na wypełnienie:
  • śmietankowy serek kanapkowy
  • 8-10 plasterków szynki
  • ogórek kiszony pokrojony w plasterki
  • szczypiorek

 Przygotowanie:

1. Przesiałam mąkę do miski, wbiłam jajka, dodałam sól, cukier i szpinak, wlałam mleko, wodę oraz olej i całość wymieszałam dokładnie trzepaczką, aż ciasto uzyskało gładką, gęstą konsystencję (jak śmietana).
 
2. Odstawiłam ciasto na 15 minut, żeby odpoczęło.
3. Ciasto przelałam do "strzykawki" do dekorowania ciast i na rozgrzaną patelnię wylewałam ciasto rysując wzór - ażurowy prostokąt, dosyć gęsto wypełniony.
4. Smażyłam delikatnie z dwóch stron.
5. Na ażurowe prostokąty układałam plastry szynki (przekrojone na pół - tak, aby ich szerokość odpowiadała szerokości naleśnika), które smarowałam cienką warstwą serka i na które układałam plasterki ogórka.
6. Prostokąty zwijałam w roladki i przewiązywałam szczypiorkiem.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz