Kulinarny Pamiętnik

wtorek, 18 marca 2014

Naleśniki - przepis podstawowy i wersja "ażurowa"

Naleśniki - jedno z najprostszych dań, znakomite na śniadanie, nadają się na obiad, pasują na kolację. Można podawać je na słodko - ze śmietaną, owocami, dżemem, cukrem pudrem, białym serem czy kremem czekoladowym lub w wersji wytrawnej - ze szpinakiem, pieczarkami, po meksykańsku, z mieszanką warzyw. Dzisiaj przedstawię Wam mój przepis podstawowy na naleśniki i małą wariację na ich temat.

 

Przepis podstawowy

Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka wody gazowanej
  • łyżka oleju rzepakowego
  • szczypta soli
  • szczypta cukru

Przygotowanie:

1. Mąkę przesiewam do miski, wbijam jajko, dodaję sól, cukier, wlewam mleko, wodę oraz olej i całość mieszam dokładnie trzepaczką, aż ciasto uzyska gładką, gęstą konsystencję (jak śmietana).
2. Odstawiam ciasto na 15 minut, żeby odpoczęło.
3. Chochelkę ciasta wlewam na rozgrzaną patelnię do naleśników (bez tłuszczu), rozprowadzam równomiernie i smażę z obydwu stron na lekko złoty kolor.


Naleśniki ażurowe





1. Przygotowałam ciasto w wersji podstawowej, odstawiłam je na 15 minut.
2. Po tym czasie z połowy ciasta usmażyłam małe naleśniki, z których potem wycięłam serduszka, zaś z drugiej części usmażyłam z dwóch stron ażurowe wierzchy (ciasto przelałam do "strzykawki" do dekorowania ciast i na rozgrzaną patelnię wylewałam ciasto rysując wzór w kształcie serca).
3. Naleśniki podałam z kremem czekoladowym, kiwi i cukrem pudrem.



11 komentarzy:

  1. też robię ażurki, wychodzą fantastycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam nalesniki, ta wersja to super sprawa. Pomysłowo wygląda.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ to piękne! jutro wstaję i robię!
    Pozdrawiam,
    Healthy Plate

    OdpowiedzUsuń
  4. aleź pięknie to wygląda! Świetny i łatwy sposób, żeby zrobić komuś niespodziankę! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy i twórczy sposób wykonania. Tak trzymaj. Własne produkcje mają najwięcej smaku

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają wspaniale! Na sam widok aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. 44 year-old VP Accounting Oates Siney, hailing from Laurentiens enjoys watching movies like I Am Love (Io sono l'amore) and Amateur radio. Took a trip to Historic Centre (Old Town) of Tallinn and drives a Ferrari Dino 206SP. Pelny artykul

    OdpowiedzUsuń