Kulinarny Pamiętnik

piątek, 28 marca 2014

Porowo - pietruszkowa zupa-krem

Przyjemna, delikatna w smaku. Świetnie nadaje się na lekką, ciepłą kolację lub przystawkę obiadową, podaną z domowymi grzankami czosnkowymi.



Składniki:
  • 2 duże pory (biała i jasnozielona część), pokrojone na skos w plasterki
  • 2 duże pietruszki, obrane i pokrojone w kostkę
  • 3 łyżki oleju rzepakowego do smażenia
  • 2 pokrojone w plasterki ząbki czosnku
  • 4 duże ziemniaki, obrane i pokrojone w kostkę
  • szklanka mleka
  • 1,5 litra bulionu warzywnego
  • sól
  • pieprz
  • posiekana natka pietruszki do podania
 
Przygotowanie:

1. Olej wlałam do garnka, rozgrzałam i dodałam pora i pietruszkę. Doprawiłam solą i smażyłam, aż por zrobił się szklisty.
2. Dodałam czosnek i smażyłam jeszcze przez chwilę.
3. Całość zalałam bulionem, dolałam mleko i wrzuciłam ziemniaki. Gotowałam ok. pół godziny, aż ziemniaki stały się miękkie.
4. Przestudzoną zupę zblendowałam, doprawiłam solą i pieprzem do smaku.
5. Przed podaniem każdą porcję posypałam posiekaną natką pietruszki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz