Kulinarny Pamiętnik

wtorek, 25 marca 2014

Mufiiny czekoladowe z chilli

Intensywnie czekoladowe z delikatnie ostrą nutką chilli. Najbardziej smakują mi z kubkiem ciepłego kakao :-)
Przygotowując je wykorzystałam przepis podstawowy na muffiny, dorzuciłam tylko parę dodatków.




Składniki:

* suche:
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki kakao
  • łyżeczka płatków chilli
* mokre:
  • szklanka mleka
  • 2 jajka
  • 100 g roztopionego masła
* dodatki:
  • pół tabliczki dobrej, gorzkiej czekolady pokrojonej na kawałeczki
  • cukier puder i słodka papryka do dekoracji 

Przygotowanie:

1. W jednej misce bardzo dokładnie wymieszałam suche składniki (mąkę, sól, proszek do pieczenia, cukier, kakao i chilli).
2. W drugiej misce wymieszałam dokładnie mokre składniki (mleko, jajka i masło).
3. Do miski z suchymi składnikami wlałam mokre składniki, dorzuciłam czekoladę i całość wymieszałam bardzo szybko i niedokładnie - tylko do połączenia się składników.
4. Ciasto nałożyłam do silikonowych foremek muffinkowych, wypełniając je do 3/4 wysokości.
5. Piekłam 20-25 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni. 
6. Ostudzone muffiny udekorowałam cukrem pudrem i słodką papryką.





Przepis bierze udział w akcji


Red Hot Chilli

1 komentarz:

  1. świetnie wyglądają, nie lubię ostrych przypraw ale połączenie czekolady i chilli jest świetne:)

    OdpowiedzUsuń