Kulinarny Pamiętnik

czwartek, 13 marca 2014

Owsianka codzienna

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Niby każdy to wie, ale mimo to wiele osób wychodzi rano z domu z pustym żołądkiem. Ja sama dopiero niedawno przekonałam się, że poświęcenie rano kilku minut na śniadanie się opłaca. Dzisiaj zaprezentuję Wam moje ulubione śniadanie - owsiankę w wersji podstawowej. Jej zaletą jest szybkie przygotowanie - większość szykujemy wieczorem, a rano wystarczy ją tylko podgrzać, co pozwala na znaczną oszczędność czasu :-)





Składniki:
  • 3 łyżki płatków owsianych (górskich)
  • łyżka siemienia lnianego
  • garstka rodzynek
  • filiżanka mleka
  • łyżeczka ziaren słonecznika
  • szczypta cynamonu

Przygotowanie:

1. Wieczorem wsypałam płatki, siemię oraz rodzynki do garnka i zalałam wszystko mlekiem. Zostawiłam na całą noc w temperaturze pokojowej - w tym czasie płatki i rodzynki zmiękły.
2. Rano owsiankę podgrzałam, uważając, żeby się nie przypaliła.
3. Przełożyłam do miseczki, posypałam ziarnami słonecznika i cynamonem.




2 komentarze:

  1. robię sobie taką codziennie,czasem dodaje jabłko albo banana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I to właśnie w owsiance jest najlepsze - daje wiele różnych możliwości :-) Latem zajadam się wersją truskawkową - ze świeżymi owocami.

    OdpowiedzUsuń