Kulinarny Pamiętnik

czwartek, 27 marca 2014

Pasztet drobiowy

Do Wielkanocy jest jeszcze trochę czasu, ale powoli zaczynam już szukać pomysłów na świąteczne potrawy. Dzisiaj zaprezentuję Wam mój pasztet drobiowy. Wyszedł kremowy, delikatny i pachnący - świetna propozycja na Wielkanocny stół.





Składniki:
  • 3 ćwiartki z kurczaka
  • 500 g wątróbki drobiowej
  • 3 pokrojone w kostkę cebule
  • 2 obrane i pokrojone na kawałki pietruszki
  • 4 obrane i pokrojone na kawałki marchewki
  • 4 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
  • 3 jajka
  • 2 namoczone w wodzie bułki pełnoziarniste
  • garść namoczonych suszonych grzybów
  • gałka muszkatołowa
  • natka pietruszki (najlepsza jest świeża, ale akurat takiej nie miałam, więc dodałam 2 łyżeczki suszonej)
  • sól, pieprz
  • olej rzepakowy do smażenia


Przygotowanie:

1. Ćwiartki ugotowałam z marchewką i pietruszką, ostudziłam.
2. Mięso oddzieliłam od kości (wywar można wykorzystać jako bazę do zupy).
3. Wątróbkę z cebulką podsmażyłam na oleju rzepakowym, ostudziłam.
4. Kurczaka, wątróbkę z cebulką, marchewkę, pietruszkę i odciśnięte bułki zmieliłam dwukrotnie w maszynce do mięsa.
5. Do masy dodałam jajka, czosnek, natkę pietruszki, gałkę muszkatołową, sól i pieprz. Całość dokładnie wymieszałam.
6. Masę przełożyłam do silikonowej keksówki i wstawiłam do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika. Piekłam około godziny, a po wyłączeniu piekarnika zostawiłam w nim pasztet do wystygnięcia.


Przepis bierze udział w akcji

Wielkanocne Smaki - edycja IV

1 komentarz:

  1. zrobiłam pasztet wg Twojego przepisu - jest w piekarniku - zobaczymy jak wyjdzie

    OdpowiedzUsuń