Kulinarny Pamiętnik

wtorek, 11 marca 2014

Zupa-krem ze szpinaku



Dzisiaj kolejna propozycja na zupę-krem, tym razem dla wielbicieli szpinaku.



Składniki:

  • 3 marchewki starte na grubych oczkach
  • 2 pietruszki starte na grubych oczkach
  • mały kawałek selera starty na grubych oczkach
  • mały por pokrojony w cienkie paseczki
  • 1 duża cebula pokrojona w kostkę
  • 4 średnie ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 3 ziemniaki pokrojone w kostkę
  • 3 ziela angielskie
  • 1 liść laurowy
  • 500 g mrożonego szpinaku (użyłam brykietu)
  • sól, pieprz, ostra czerwona papryka, czosnek granulowany
  • woda
  • szklanka mleka
  • sok z połowy cytryny

Do podania:

  • jogurt grecki
  • ziarna słonecznika


Przygotowanie:

1. Świeże warzywa (oprócz ziemniaków) wraz z czosnkiem wrzuciłam na rozgrzany olej, szybko przesmażyłam, po czym doprawiłam solą, pieprzem i papryką.
2. Przełożyłam całość do garnka, dodałam ziele angielskie, liść laurowy, ziemniaki oraz szpinak i zalałam ok. 1,5 litra letniej wody. Gotowałam na wolnym ogniu przez 40 minut, aż warzywa były miękkie, a zupa zgęstniała.
3. Z przestudzonej zupy wyjęłam liść laurowy i ziele angielskie, wlałam mleko i wszystko zblendowałam. Doprawiłam jeszcze do smaku solą, pieprzem, sokiem z połowy cytryny oraz czosnkiem granulowanym i ponownie zagotowałam.
4. Zupę podawałam udekorowaną jogurtem greckim i ziarnami słonecznika.




2 komentarze:

  1. Mmm zupy ze szpinakim jeszcze nie robilam <3
    Pewnie smakuje wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, ważne tylko, żeby dobrze ją doprawić. Polecam :-)

      Usuń