Kulinarny Pamiętnik

poniedziałek, 31 marca 2014

Moje domowe nachosy

Bardzo łatwe w przygotowaniu, można je dowolnie przyprawić - papryką ostrą, słodką, ziołami prowansalskimi, oregano, czosnkiem. Świetnie pasują do sosu serowego czy sałatki meksykańskiej. Ja podałam je do mojego chilli con carne, dlatego też nie doprawiałam ich jakoś szczególnie - przygotowałam wersję naturalną.



Składniki:
  • pół szklanka mąki pszennej
  • pół szklanki mąki kukurydzianej
  • 1 jajko
  • szklanka wody gazowanej
  • łyżeczka oleju rzepakowego
  • szczypta soli
  • szczypta cukru
  • szczypta kurkumy

Przygotowanie:
  1. Mąkę przesiałam do miski, wbiłam jajko, dodałam sól, cukier i kurkumę. Wlałam wodę oraz olej i całość dokładnie wymieszałam trzepaczką, aż ciasto uzyskało gładką, gęstą konsystencję (jak śmietana).
  2. Odstawiłam ciasto na 15 minut, żeby odpoczęło. 
  3. Chochelkę ciasta wlewałam na rozgrzaną patelnię do naleśników (bez tłuszczu), rozprowadzałam równomiernie i "suszyłam" placki na małym ogniu, przewracając je dosyć często (kiedy placek robił się już suchy i chrupiący zdejmowałam go z patelni i kroiłam na 8 części).
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz