Kulinarny Pamiętnik

środa, 2 kwietnia 2014

Owsianka czekoladowo-śliwkowa

Pachnąca, rozgrzewająca i sycąca. Czekoladowo-śliwkowa owsianka to znakomita propozycja na słodkie i pożywne śniadanie. Tę wersję, podobnie jak owsiankę codzienną, przygotowujemy wieczorem, tak aby rano pozostało nam tylko podgrzanie.




Składniki:
  • 3 łyżki płatków owsianych (górskich)
  • łyżka siemienia lnianego
  • 5 suszonych śliwek pokrojonych na kawałeczki
  • łyżeczka kakao
  • łyżeczka miodu
  • filiżanka mleka
  • łyżeczka ziaren słonecznika
  • szczypta cynamonu
  • 1 duża świeża śliwka pokrojona na plasterki

Przygotowanie:
  1. Wieczorem wsypałam płatki, siemię, kakao oraz suszone śliwki do garnka i zalałam wszystko mlekiem. Zostawiłam na całą noc w temperaturze pokojowej - w tym czasie płatki i śliwki zmiękły.
  2. Rano dodałam łyżeczkę miodu i podgrzałam owsiankę, uważając, żeby się nie przypaliła.
  3. Przełożyłam do miseczki, na wierzchu ułożyłam plasterki śliwki, posypałam ziarnami słonecznika i cynamonem.
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz