Kulinarny Pamiętnik

środa, 16 kwietnia 2014

Batoniki kokosowe

Mega kokosowe, rozpływające się w ustach. Można zrobić ich więcej i przechowywać dłużej w szczelnym pojemniku w zamrażarce - o ile cokolwiek zostanie ;-)



Składniki:
  • 250 g wiórków kokosowych (+ 2 łyżki do dekoracji)
  • 250 ml śmietanki 30 lub 36%
  • pół szklanki cukru
  • 200 g masła dobrej jakości
  • 2 mleczne czekolady
  • 1 gorzka czekolada

Przygotowanie:
  1. Masło rozpuściłam w rondelku i dodałam śmietankę oraz cukier. Gotowałam przez około 5 minut, ciągle mieszając.
  2. Do zagotowanej masy dorzuciłam wiórki kokosowe i dokładnie wymieszałam.
  3. Na dużą blaszkę wyłożyłam folię spożywczą, na której równomiernie rozłożyłam masę kokosową. Ostudziłam i na trzy godziny wstawiłam do zamrażarki.
  4. Czekolady rozpuściłam w kąpieli wodnej.
  5. Masę kokosową pokroiłam w prostokątne batoniki, które zanurzałam w czekoladzie i dekorowałam wiórkami kokosowymi.
  6. Gotowe batoniki wstawiłam jeszcze na pół godziny do lodówki, aby czekolada stężała.

1 komentarz:

  1. Fajny pomysł :) Takie batoniki "chodzą za mną" już jakiś czas, muszę w końcu spróbować.

    OdpowiedzUsuń