Kulinarny Pamiętnik

poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Buraczki na ciepło

Jakiś czas temu bardzo rozsmakowałam się w burakach - świetnie smakują zarówno na ciepło, jak i za zimno, są smaczne i bardzo sycące, a na dodatek zawierają wiele cennych dla organizmu składników, na przykład żelazo, potas, czy witaminy A, B i C. Niedawno proponowałam Wam przepis na buraczane carpaccio. Dzisiaj przyszła pora na zasmażane buraczki na ciepło - z podanych proporcji wychodzą 2 solidne miski.


Składniki:
  • 10 średniej wielkości buraków ugotowanych w mundurkach na parze
  • 2 średnie czerwone cebule
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • sok z jednej dużej cytryny
  • sól
  • pieprz
Przygotowanie:
  1. Ostudzone buraczki obrałam i starłam na tarce o grubych oczkach.
  2. Obraną cebulę pokroiłam w drobną kostkę i zeszkliłam na rozgrzanym oleju.
  3. Na patelnię z cebulką wrzuciłam też starte buraki i smażyłam na małym ogniu przez 10 minut, od czasu do czasu mieszając.
  4. Pod koniec smażenia dolałam sok z cytryny, wymieszałam i doprawiłam solą i pieprzem do smaku.


Dania dla urody

2 komentarze:

  1. Pyszne buraczki! Dziękuję za udział w akcji "Dania dla urody" :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za ciekawe propozycje na blogu nominuję Cię do nagrody Libster blog Award, po odbiór zapraszam tutaj: http://poezja-smakow.blogspot.com/2014/04/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń