Kulinarny Pamiętnik

wtorek, 8 kwietnia 2014

Chilli con carne


Pikantne, aromatyczne, rozgrzewające. Chilli con carne do przepyszne danie jednogarnkowe, znakomite na chłodniejsze dni.




Składniki:
  • 500 g wieprzowo-wołowego mięsa mielonego
  • 1 czerwona cebula, drobno posiekana
  • 1 czerwona papryka, pokrojona w kostkę
  • puszka kukurydzy odsączonej z zalewy
  • puszka czerwonej fasoli odsączonej z zalewy
  • dwie puszki krojonych pomidorów
  • przyprawy: sól (1/3 łyżeczki), pieprz (szczypta), granulowany czosnek (szczypta), oregano (łyżeczka), słodka papryka (2 łyżeczki), papryka ostra (2 łyżeczki)lub chilli w płatkach (można użyć również gotowej mieszanki przypraw do chilli con carne, dostępnej w sklepach)
  • łyżka oleju rzepakowego

Przygotowanie:
  1. W garnku z grubym dnem rozgrzałam olej i wrzuciłam cebulkę. Smażyłam, aż zrobiła się szklista, po czym dodałam mięso mielone i smażyłam dalej przez ok. 5 minut.
  2. Do mięsa dosypałam przyprawy i smażyłam przez kolejne 5 minut, często mieszając.
  3. Całość zalałam pomidorami, dorzuciłam też paprykę, kukurydzę i fasolę. Dokładnie wymieszałam i zmniejszyłam ogień. Dusiłam pod przykryciem przez ok. pół godziny.
  4. Chilli podałam z moimi domowymi nachosami, ale zazwyczaj ryż też się świetnie sprawdza.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz