Kulinarny Pamiętnik

piątek, 11 kwietnia 2014

Surówka z pora

Ostra, wyrazista w smaku. Idealnie pasuje do obiadu, na przykład do kotletów z piersi kurczaka, choć można ją także przygotować jako samodzielną przekąskę.


Składniki:
  • jasna część dużego pora, pokrojona na cieniutkie półplasterki
  • duże jabłko starte na tarce
  • dwa duże ogórki kiszone pokrojone w drobną kostkę
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • sól
  • pieprz
  • łyżeczka cukru
  • 6 łyżek jogurtu greckiego

Przygotowanie:
  1. Pora, jabłko i ogórki wrzuciłam do miski, polałam sokiem z cytryny, doprawiłam solą, pieprzem i cukrem. Całość wymieszałam i odstawiłam na ok. godzinę, żeby por lekko zmiękł.
  2. Po tym czasie odcisnęłam z surówki sok, dodałam do niej jogurt i dokładnie wymieszałam.
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz