Kulinarny Pamiętnik

czwartek, 24 kwietnia 2014

Zupa szczawiowa

I to nie byle jaka, bo ze świeżego, wiosennego szczawiu! :-) Lekko kwaskowa i sycąca. Najlepiej smakuje z jajkiem ugotowanym na twardo.


Składniki:
  • trzy duże garści świeżego szczawiu
  • 2 średnie marchewki starte na grubych oczkach
  • 1 pietruszka starta na grubych oczkach
  • mały por pokrojony w półplasterki
  • ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
  • 3 ziarna ziela angielskiego
  • liść laurowy
  • 4 ziemniaki pokrojone w kostkę
  • sól, pieprz, czosnek granulowany
  • łyżka oleju rzepakowego
  • pół szklanki mleka
  • jajka ugotowane na twardo, jogurt grecki i świeży koperek do podania
Przygotowanie:
  1. W garnku rozgrzałam olej i podsmażyłam na nim marchewkę, pietruszkę, pora, czosnek, liść laurowy i ziele angielskie.
  2. Podsmażone warzywa zalałam 1,5 l zimnej wody, dorzuciłam ziemniaki i gotowałam tak długo, aż wszystkie warzywa zmiękły (ok. 25 minut).
  3. Do wywaru dodałam umyte, obrane i posiekane liście szczawiu, doprawiłam solą, pieprzem i czosnkiem granulowanym i gotowałam na wolnym ogniu jeszcze przez 10 minut.
  4. Do gotowej zupy wlałam mleko i dokładnie wymieszałam.
  5. Podawałam z jajkiem na twardo, świeżym koperkiem i kleksem jogurtu greckiego.
 

Wiosenne zupy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz