Kulinarny Pamiętnik

wtorek, 15 kwietnia 2014

Zakwas na żurek

To już naprawdę ostatni moment na przygotowanie bazy pod Wielkanocny przysmak. Mój przepis na zakwas jest trochę nietypowy, bo jego podstawę stanowią płatki owsiane. Zakwas powinien pracować przez 3-4 dni, więc jak się pospieszycie, to na sobotę powinien być gotowy :-)


Składniki:
  • 8 łyżek płatków owsianych (koniecznie górskich)
  • 800 ml ciepłej przegotowanej wody
  • obrane ząbki czosnku z połowy dużej główki
  • 3 liście laurowe
  • 5 ziaren ziela angielskiego utartych w moździerzu
  • 3 jagody jałowca

Przygotowanie:
  1. Płatki owsiane, przekrojone na pół ząbki czosnku, liście, ziele i jałowiec wrzuciłam do wyparzonego w piekarniku słoika i zalałam wodą.
  2. Słoik przykryłam gazą i odstawiłam w ciepłe miejsce.
  3. Zakwas codziennie mieszam drewnianą łyżką.
  4. Po 3-4 dniach należy wyjąc liście laurowe i jagody jałowca, a resztę zblendować i wykorzystać do ugotowania żurku.



Wielkanocne Smaki - edycja IV

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz