Kulinarny Pamiętnik

wtorek, 22 kwietnia 2014

Ciasto miodowe



Składniki:

* na ciasto:
  • pół kg mąki pszennej
  • 200 g masła
  • 200 g cukru pudru
  • 4 łyżki miodu
  • 2 jajka
  • 2 łyżki ciepłego mleka
  • 1 łyżka sody oczyszczonej
* na krem:
  • litr mleka
  • 400 g masła
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 10 łyżek cukru
  • 6 łyżek kaszy manny
* na masę orzechową:
  • pół szklanki cukru
  • 300 g orzeszków ziemnych
  • 125 g masła
  • 4 łyżki miodu
Przygotowanie:

* ciasto:
  1. Mąkę wymieszałam z sodą, dodałam posiekane masło, jajka, cukier puder, miód oraz mleko i zagniotłam szybko na gładką masę.
  2. Ciasto podzieliłam na trzy równe części, każdą z nich rozłożyłam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
  3. Każdy blat piekłam 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.
* krem:
  1. Mleko zagotowałam z cukrem i cukrem waniliowym.
  2. Do gotującego się mleka dodałam kaszę manną i gotowałam na wolnym ogniu ok. 10 minut, często mieszając. Wystudziłam.
  3. Masło utarłam mikserem na puszystą masę i dalej miksując dodawałam ostrożnie po łyżce masy z kaszą.
* masa orzechowa:
  1. Wszystkie składniki wrzuciłam do garnka i smażyłam na średnim ogniu przez 15 minut, mieszając co jakiś czas.
  2. Gotową masę lekko wystudziłam.
*całość:
  1. Krem podzieliłam na dwie części.
  2. Na jeden blat wyłożyłam połowę masy, przykryłam drugim blatem, na który wyłożyłam drugą część masy i przykryłam trzecim blatem. Wierzch ciasta pokryłam masą orzechową.
  3. Ciasto najlepiej smakuje, gdy postoi dwa dni w lodówce.

 

2 komentarze:

  1. Pyszne ciasto, uwielbiam takie miodowe przekładańce ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za przepis. Bardzo mi smakuje takie ciasto. Kiedyś miałam w pracy koleżankę, która po świętach przynosiła to ciasto, ale nie udało mi się poprosić ją o przepis

    OdpowiedzUsuń