Kulinarny Pamiętnik

czwartek, 10 kwietnia 2014

Smalec - zdrowy, bo...z fasoli

Może to niewiarygodne, ale ta pasta naprawdę smakuje jak smalec. Zapewne dzięki dodatkom takim jak cebulka, jabłko i majeranek. Najlepiej smakuje na ciemnym pieczywie, koniecznie z plasterkiem kiszonego ogórka! Nawet mój Mąż mięsożerca dał się oszukać :)




Składniki:
  • puszka białej fasoli
  • średniej wielkości cebula, pokrojona w drobną kostkę
  • olej rzepakowy do smażenia
  • pół kwaśnego jabłka, startego na tarce
  • łyżka prażonej cebulki
  • 2 łyżeczki majeranku
  • sól
  • pieprz
  • pół łyżeczki czosnku granulowanego

Przygotowanie:
  1. Fasolę odsączyłam z zalewy (zostawiając łyżkę płynu) i zblendowałam.
  2. Cebulkę podsmażyłam na złoto na oleju, dodałam roztarty w dłoniach majeranek. Ostudziłam.
  3. Do masy fasolowej dodałam sól, pieprz, czosnek, jabłko i cebulę - prażoną i smażoną.
  4. Całość dokładnie wymieszałam, przełożyłam do słoika i wstawiłam do lodówki na noc, aby smaki się połączyły.

1 komentarz: