Kulinarny Pamiętnik

niedziela, 13 kwietnia 2014

Rurki z bitą śmietaną

Rurki ze śmietaną chodziły za mną już od jakiegoś czasu. Foremki do pieczenia kupiłam rok temu, użyłam ich tylko raz i wylądowały w szufladzie. Nie lubię wyrabiać ciasta kruchego, o francuskim nie wspominając, dlatego długo nie mogłam się zmobilizować do zrobienia tego pysznego deseru. Na szczęście od niedawna mam pomoc kuchenną w postaci robota, który wykonuje za mnie nielubiane prace, więc ciasto półfrancuskie na rurki zrobiło się samo :-) Wykorzystałam przepis dołączony do foremek i jestem bardzo zadowolona z efektu - rurki wyszły maślane, delikatne i kruchuteńkie. Z podanych proporcji upiekłam 30 sporych rurek.



Składniki:
  • 500 g mąki
  • 250 g śmietany 18%
  • 250 g masła
  • opakowanie cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 500 ml śmietany kremówki do ubicia
  • 4 łyżki cukru pudru
  • dodatkowo: cukier do obtoczenia rurek (użyłam: różowego dekoracyjnego, cynamonowego i zwykłego)

Przygotowanie:
  1. Mąkę, śmietanę 18%, masło, cukier waniliowy i sól zmiksowałam, uformowałam w kulę i włożyłam na 45 minut do zamrażalnika.
  2. Schłodzone ciasto cienko rozwałkowałam i ponacinałam tworząc długie paski, szerokie na 3 cm.
  3. Foremki posmarowałam lekko masłem i nawijałam na nie, zaczynając od węższej strony, paski ciasta. Wierzch rurki obtaczałam w cukrze.
  4. Rurki układałam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam do zezłocenia się (ok. 20 minut) w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni.
  5. Gorące jeszcze rurki zdejmowałam z foremek i odkładałam do wystygnięcia.
  6. Kremówkę ubiłam z cukrem pudrem i tuż przed podaniem nadziewałam nią wystudzone rurki.



Wielkanocne Smaki - edycja IV

2 komentarze:

  1. Mniam, zjadłabym w tej chwili;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ekstra różowy cukier :) Z taką pomysłowością konkurs Bakallandu na naszym facebooku będzie łatwy do wygrania. Zapraszamy do uczestnictwa i promocji bloga na zbliżających się wydarzeniach.

    OdpowiedzUsuń